Daugelis vis dar mano, jog agurkai sudaryti beveik tik iš vandens, o maistinių ir mineralinių medžiagų juose praktiškai nėra. Tačiau tiesa yra ta, kad vos 20 kalorijų savyje talpinantys agurkai, žmogaus organizmui net labai naudingi.

Agurkuose gausu vitaminų (C, E, B1, B2, PP, provitaminas A), mikroelementų ir mineralų. Šitokiu lobynų reta daržovė galėtų pasigirti. Taip pat agurko sudėtyje yra gliukozės, fruktozės, krakmolo, askorbo rūgšties, kavos ir folio rūgšties, florofilo, kalio, kalcio, fosforo, magnio, geležies, natrio, chromo, chloro, cirkonio, mangano, nikelio, vario, cinko, aliuminio, sidabro ir titano. Kaip matote, išvardinta beveik visa Mendelejevo lentelė. Agurkuose mažai kalorijų, jie aprūpina organizmą vandeniu ir elektrolitais.

Kuo naudingi agurkai?

Ar žinojote, jog iš vieno agurko galima išspausti net 194 gramus skysčio? Tad nemėgstantiems gerti daug vandens, yra puiki alternatyva – agurkų salotos.

Kadangi agurkuose daug vandens ir jie praktiškai nekaloringi, tai puikus maistas besilaikantiems dietos ir norintiems reguliuoti savo kūno svorį.

Agurkų sultys labai sveika dantenoms, o jose esantys fitochemikalai gaivina burnos kvapą. Palaikykite burnoje agurko riekelę, ir nemalonaus kvapo kaip nebūta.

Šviežio agurko aromatas ramina galvos skausmą, pašalina nemigą ar depresiją. Ar žinote kodėl? Todėl, kad agurkų salotos visuomet kvepia vasara, atostogomis, jaunyste ir gaivumu.

Atsikandę kartaus agurko, ir pajutę jo nemalonų skonį, daugelis jį meta šalin. Tačiau to daryti nereikėtų. Kartūs agurkai tikrai nėra labai skanūs, bet net ir juose slypi nauda. Karčiuose agurkuose yra steroidinių kukurbitacinų, kurių yra ir moliūguose. Moksliškai įrodyta, jog būtent kukurbitacinai skatina patologinį audinių augimą ir veikia kaip priešvėžinių susirgimų profilaktika. Todėl neskubėkite išspjauti kartaus agurko kąsnelio. Kartūs agurkai auginami specialiai, o iš jų gaminami vaistai.